Recent Posts

17 apr. 2010

Tålamod är en dygd!

De senaste dagarna har jag haft fullt upp. Stressigt men samtidigt skönt - för har man mycket att göra hinner man heller inte fundera så mycket. Och ibland händer det nog att jag funderar och tänker alldeles för mycket.

Vi har alla saker som bekymrar oss i livet. Jag antar att det inte skulle vara mycket till liv annars. Men ibland finns lösningarna långt ifrån oss. Ibland är det något vi måste vänta på. Steg som inte ännu kan tas. Att då spendera dagarna med att fundera och bli frustrerad över saker som man inte rår över - hjälper ingen. Tids nog sker det som ska ske ändå. Det går inte fortare bara för att jag går och svär över att det tar tid. Det är bara att se till att ha lite tålamod.

På tal om tålamod - Det har jag gott om när det gäller vissa saker, men betydligt mindre när det gäller andra!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar