Recent Posts

24 nov. 2009

Fredagen den 20:e - Upplevelser i stora mått

Det blev en lugn morgon. Tonåringen sov dåligt på natten så han fick en lång sovmorgon. Straxt innan lunch ringde R. Så jag och tonåringen mötte upp henne och lilla E för en stund i lekparken. Lika underbart varje gång att se lilla E´s lyckliga min så fort hon får se tonåringen. Det sägs alltid att barn älskar barn. Men att se kärleken dem emellan är stort. Finns tonåringen i hennes närhet är det bara han som gäller och ingen annan.

Jag lämnade de alla i lekparken och begav mig sedan - med pirr i magen, in till stan för att möta O. Vi hade ett möte inbokat. Mötet gick bättre än jag trodde det skulle göra - blir spännande att se vad det hela mynnar ut i slutändan.
Mötet drog ut på tiden, så med andan i halsen skyndade vi oss hem för att göra oss i ordning inför kvällens tillställning på Franska Ambassaden (För att fira att Asterix & Obelix fyller 50år i år).

Ovant att se O i svart kostym - men shit så snygg han var! ;)
Kvällen blev en upplevelse utöver det vanliga med god mat och mycket trevligt sällskap. Insåg att jag inte längre kom ihåg så mycket franska trots alla år i skolan. Men jag kom ihåg tillräckligt för att klara av de viktigaste artighets fraserna - vilket var mer än vad man kan säga att vissa andra klarade av. ;)

När festligheterna i den vackra våningen på Franska Ambassaden var över, gick ett gäng av oss vidare till Lo Scudetto vid Karlaplan för en "nightcap". När tröttheten började komma så tog O och jag en nattpromenad på regniga gator med ett annat par i sällskap ner till t-centralen.
För att så småningom komma hem till söder om söder igen - och få krypa i säng och somna väldigt gott!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar