Recent Posts

15 dec. 2009

Shi-shnu...

Sov länge idag. Märkbart att senaste tidens händelser börjar komma ikapp. Jag som aldrig brukar sova länge om mornarna - sover just läääänge. Ja, idag blev det i alla fall till halv tio.

Det var ju tänkt att jag skulle rest norröver till O idag. Nu blev det inte så, jag fick helt enkelt inte julen och nyårets logistik att gå ihop. Så vi kom fram till att jag reser upp nästa vecka i stället. Så jag ägnade dagen åt färgsättning istället för bilkörning. En betydligt säkrare tillvaro.

Men som vanligt så händer ibland saker - oförutsedda saker. Nu menar jag inte saker som att brevbäraren missar att droppa ned några räkningar i mitt brevinkast - ty en sådan oförutsedd händelse vållar inte någon större oro. Utan jag menar saker som på avstånd lämnar en med en känsla av maktlöshet och oro. Vill vara där nu, inte 50 mil ifrån!

Det enda jag kan göra just nu är att avvakta och se. Om worst comes to worst - så får jag styra om logistiken och resa upp till O på vintriga vägar så snart som möjligt. Ibland önskar jag verkligen att jag kunde vara på två ställen samtidigt. Men som vi alla vet så är det än sålänge inte en fysisk möjlighet.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar