Recent Posts

1 feb. 2010

På tal om snöröjning

Det har klagats mycket på snöröjningen i år - så som det görs alla andra år. För lite - för sällan - det blir aldrig riktigt bra. Ja, ni vet hur det brukar låta.
Jag tror nu att jag har hittat lösningen på varför snöröjningen i Stockholm har gått så långsamt på sina ställen.

För idag när jag parkerat bilen och skulle gå upp för en längre trappa så såg jag något som inte riktigt stämmer...

Det står tre killar vid början av trappan i sina fina gula västar. På deras västar står "Snöröjare" och deras namn. Ena killen håller i en snöskyffel medans han pratar och skrattar med de andra två - samtidigt som han lite halvdant försöker få bort snötäcket som bitit sig fast i stentrappan.

Någon mer än jag som inte får den matematiken att inte gå ihop? Inte undra på att det tar tid! Måste vara ont om snöskyfflar i år... ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar