Recent Posts

31 mars 2010

Pure joy!

Om måndagen var lugn med en mysig eftermiddag på stan med O. Så visade sig tisdagen bli raka motsatsen. Förmiddagen inbjöd till fotografering i vårsolen. Otroligt att se hur snabbt Stockholm växer på ställen man minst anar. Där skulle jag kunna tänka mig bo. Fast skarvarna kan bosätta sig någon annanstans tack!

Eftermiddagen spenderades med lilla fröken E. Vi åt, vi lekte, vi ritade och sist men inte minst - läste "Sagan om den lilla lilla gumman" (Elsa Beskow) tio gånger. Tonåringen älskade den sagan när han var liten - lilla fröken likaså. Själv kan jag den utantill vid det här laget. Undrar vad det är som gör att vissa sagor alltid föredras, ja bortsett från det uppenbara då - att de helt enkelt är bättre. I just "lilla lilla gumman" verkar det vara upprepningen av ord som roar.

Eftersom vädret var strålande så gav vi oss ut, kunde ju inte sitta inne hela eftermiddagen. Vintern hade äntligen släppt sitt grepp om lekplatsen. Att ta sig över snövallen intill lekplatsen var ett äventyr i sig. Det gick nu äntligen att åka kana - att komma fram till gungorna. Den röda overallen var mindre röd när vi var klara. Men vad gör väl det. Barn måste få bli smutsiga. Att se småbarn och vattenpölar - det är bland det bästa jag vet. Pure joy! Jag kommer aldrig att få vara barnvakt mer... ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar