Recent Posts

29 mars 2010

Var sak har sin tid

Det är snart mitt i natten. Jag borde sova. Men allt jag längtar efter just nu är en målarduk - en hög med oljetuber. Jag vill måla - Nu! Inte i morgon, inte om en vecka utan nu. Men nu ter det sig inte bättre, än att det verkar vara en omöjlighet. Här finns inga dukar att tömma sin själ i. Här finns heller inga oljefärger att kleta med. Här finns bara några penslar och snabbtorkande akryl. Bara tanken på akryl får mig att bli allergisk.

Det finns dessutom andra sovande varelser i bostaden, som antagligen inte skulle uppskatta mina nattliga kreativa explosioner. Nej, ibland får saker helt enkelt vänta - vare sig man vill eller inte. Var sak har sin tid som någon vis sade. Ibland är det tid för att måla och ibland för att sova.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar