Recent Posts

12 juni 2010

La Familia

Familjer! - Det verkar finnas en typ av hatkärlek till dem. De är ju trots allt det varma och förhoppningsvis trygga, som vi har växt upp med i så många år som barn. När jag tittar på min omgivning, så känns det nästan som att ju äldre vi blir, desto mer avståndstagande verkar alla bli till sina familjer. Eller är det bara så att ju äldre våra föräldrar blir desto klängigare blir de? Och således får vi också spader när vår mor eller far t.ex. proklamerar att "Hej, jag tänkte flytta in i samma hus som dig, det blir väl trevligt."

Familjer! - Som kan se så perfekta ut sett utifrån. Men är man mitt i, så ser man alla konflikter och komplikationer som ligger och skvalpar under vattenytan. Man vet när alla träffas på de stora familjemiddagarna, vem som hatar vem, vem som utnyttjar vem, vem som är gullegrisen och vem som anses galen. Ju fler i familjen desto fler är konflikterna. Man vet att ett ord, eller en enkel liten kommentar skulle få hela bordet att storma - som en enda stor Norénsk julafton!

Min familj?! - I dag är det Lördag - Lördag, en dag för sovmorgon och vila. Men inte när man har den far jag har. Han ringer helst vid 7. I dag var inget undantag, han ville låna en termos. Helst just nu på minuten, för han hade bråttom i väg. (Min bror som är på besök hos far, hade tydligen dragit på surftripp till skåne och tagit termosarna med sig. Kanske borde dessa två ha pratat ihop sig angående dessa termosar innan han drog i väg.)
Framförhållning far? -Ingen! Jag sa att jag inte hade någon termos, för jag tycker inte om att bli väckt klockan 7 på en lördagsmorgon!

You CALL to me with no respect and ask for my THERMOS on my sons GRADUATION day!
Muhahaha!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar