Recent Posts

11 juni 2010

Struck by lightning

Vaknade i morse utav att jag blev träffad av blixten. Ja, i drömmen förstås, tro nu inget annat. Hade en otroligt skruvad dröm.
Jag körde en bil på en golfbana - en vanlig bil som att det vore den självklaraste saken i världen. För att senare stå mitt i banan när åskan kom - snacka om att utmana ödet. Att då kasta sig på mage i gräset under en väldigt tjock madrass hjälpte inte! Vad nu madrasser gör på en golfbana!? Anyhows, för att göra en lång skruvad story kort, så kunde jag knappt komma ur sängen när jag vaknat till liv. Varenda muskel i kroppen värkte och ömmade. Med en efterföljande trötthet som sedan satt i nästan hela dagen.

Jag vet att kroppen är en komplicerad apparat, och att vårt muskelminne jobbar på för fullt under natten. Vilket gör att om vi till exempel drömmer om att vi spelar tennis, så spänner vi just de musklerna i armen under sömnen.

Vilket osökt leder mig tillbaks till min natt. Vad sjutton har jag gjort under natten egentligen? I´m not sure I wanna know! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar