Recent Posts

20 nov. 2010

Ombyte förnöjer

Sov otroligt länge idag, vaknade och var så matt att jag knappt tog mig ur sängen. Febern som jag igår trodde hade gått över, hade nu slagit till ordentligt. Släpade mig till vardagsrummet för att se vad tonåringen gjorde. Hittade honom med huvudet i anatomiboken.

Jag vet att han har massor av ta ikapp inför provet på tisdag. Men att jag skulle hitta honom pluggandes utan att jag sagt ett ord om det är stort. Ni kan inte i er vildaste fantasi förstå hur underbart det var att se. Jag trodde han skulle vara trött och redan gett upp efter gårdagens sittning mellan 14-19. Men tydligen inte. Skönt! Ni anar inte hur skönt det är. Jag kunde till och med gå och lägga mig och sova lite till. Började nästan tro att jag vaknat upp till en alternativ värld.

Vid 18 tiden i kväll kom han och sa; -"Mamma måste jag skriva mer? Det går inte! Mina fingrar gör så ont". Efter en snabb titt på honom så såg jag att en härdsmälta var nära. Och DET vill vi undvika för då är resten av dagen körd. Efter att gått igenom vad som var kvar att skriva, så konstaterade jag ... "Det räcker med anatomi för idag, du får ta resten i morgon." Och med de orden såg det ut som hela han plötsligt blev tio kilo lättare.

Nu efter maten är det dags att krypa upp i varsitt hörn av soffan och se Cloverfield och skriva en recension. Ombyte förnöjer!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar