Recent Posts

23 aug. 2009

Anonym

När jag för ett år sedan bytte lägenhet i huset fick jag aldrig en ny namnskylt på dörren. Efter lite tjat hände ingenting. Man får lika mycket hjälp i det här huset som av franska hantverkare.

Jag lyckades få bort den gamla klisterlappen och satte dit den på den nya dörren. Månaderna gick och den började lossna. Med lite tejp satt den kvar. Månader gick och lite mera tejp. Tillslut var det så mycket tejp att det knappt längre var läsbart. Men den snygga brevbäraren har varit ofelbar tyvärr. Posten har fortsatt ramla in på hallgolvet.

Nu har namnlappen på dörren har rasat bort igen. För vilken gång i ordningen vet jag inte längre. Tror den får vara borta nu. Mitt namn finns inte på tavlan i trapphuset heller. Så nu är jag helt anonym. Ingen hittar längre hit. Det bor en Persson här nu.

Tyvärr misstänker jag att jag inte kommer slippa räkningarna i alla fall. Men önska kan man alltid.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar