Recent Posts

31 aug. 2009

Hur står det till med läskunnigheten?

Häromdagen satte jag upp en "Ingen reklam tack" lapp på dörren. Inte vidare snygg, men fullt läsbar. Ja om man är läskunnig det vill säga. Det har gått sådär kan jag tillägga.

Första morgonen så satt det fast reklam i dörren. Men lyssna här. Det var bara halv reklam. Nu menar jag inte halv som i att jag fick hälften så mycket. Vilket jag i och för sig fick. Utan den var sönderiven mitt itu. Andra halvan låg utanför dörren.

Antar att reklamutdelaren missat lappen för sent. Och helt enkelt försökt åtgärda det hela med ett mindre lyckat resultat. Fast man kan tycka att hans/hennes mor borde lärt han/henne bättre än att slänga resterna i trapphuset.

Andra dagen fick jag all reklam igen. Började smått fundera på om jag borde göra en skylt i format A1. Men det fanns inte tid för kreativa lösningar den dagen.

Men så infann sig tredje dagen, och det verkar nästan som om reklamutdelaren har hittat sina glasögon. Hur det fortsätter återstår att se...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar