Recent Posts

28 aug. 2009

Tur man kan göra saker själv!

Jag satte mig ned i soffan för att vänta på att thévattnet skulle bli klart. Plötsligt smäller det till ifrån köket. Vad kan valpen ha hittat på nu.

Går ut i hallen, valpen ligger med huvudet i en sko och ser lite förvirrad ut. Han tittar på mig, sedan ut mot köket och sedan tittar han på mig igen. Förstår att han är totalt oskyldig.

När jag kommer in i köket tittar jag mig omkring länge. Allt ser ut som vanligt. Går till spisen för att ta hand om thévattnet. Då ser jag...
Trälisten som sitter ovanför kaklet har rasat med en smäll ner på spisen.

Är jag förvånad? Nej, inte i det här huset. Inser att det inte är någon idé att ringa efter hantverkare heller. Var ju ett år sedan jag bad att få låset till toalettdörren bytt. Och än har inget hänt. Nästan så man skulle kunna tro att man bor i Frankrike. Det hade ju varit en tröst i all väntan. Men så är det ju inte.

Nej, det är nog lika bra jag sätter tillbaks den där listen själv!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar