Recent Posts

16 okt. 2009

Ibland är rosa bättre än gult

Febern är tillbaka igen. Tror snart det är dags att ge den namnet enellertvågångeriveckanfeber. Borde misstänkt att det var något på gång igen. Var ju så slut att jag sov bort hela eftermiddagen igår. Anyhows... Med febern kommer Febertankarna och mattheten för att inte tala om den vidriga frossan.

Kvällsmaten fick bli lite rester från frysen. Men som med den mesta matlagning, så genererar den disk. Efter maten fanns inga rena kastruller. Så för att fixa en kopp värmade thé, som min feberfrusna själ så väl behövde. Så visste jag att jag skulle bli tvungen att diska.

Jag låg länge i soffan och kämpade en inre strid över hurvida jag skulle orka ställa mig och diska eller inte. Att diska med feber och värk kändes lagom lockande. Efter en timme eller två tog suget efter värme över. När jag som bäst står där och diskar så inser jag att gula diskhandskar är vidrigt fula. De chockrosa jag en gång fick tag i var mycket roligare. Kanske för att jag är allt annat än en rosa person.

Om jag inte minns fel så var det O som såg till att de försvann. Har sedan dess inte hittat några chockrosa diskhandskar i affärerna. De gula finns överallt... I want my pink ones back!

Hmm... undrar om O som avskyr rosa, ligger bakom det totala försvinnandet. Menar who else? ;P

0 kommentarer:

Skicka en kommentar