Recent Posts

1 okt. 2009

Lördagen den 30:e

Var så trött att jag inte ens hörde väckarklockan. Tur att Jag inte hade någon tid att passa, valde ändå att kliva upp samtidigt som O. När han dragit iväg till bokmässan satt jag och syster och slappade länge med en god frukost. Men eftersom det var Lördag så insåg vi också att det inte var någon dum idé att försöka vara på mässan så tidigt som möjligt.

På vägen till mässan passade jag på att checka in på hotellet, och hade sådan tur att jag fick rummet trots den tidiga timmen.

Sedan in på mässan och bort till SciFi bokhandelns monter för att säga hej till O innan det var dags för oss att botanisera bland alla böcker. Tyvärr var det som vanligt för lite böcker med. Så O sålde slut. Samma visa varje gång. tråkigt!
Anyhows... Shopping shopping shopping! Det blev en hel del böcker till tonåringen.

Man blir trött av allt gående. Så vi passade på att ta en fika paus när det var dags för O att teckna på livescenen igen. Sedan drog jag och syster ut bland böckerna igen. Men vid det här laget var det så fullt med folk att det nästan var omöjligt att komma in i montrarna för att se något, och hade du väl tagit dig in så kom du knappt ut.

Lagom till O var klar med sina åtaganden så var Å och jag trötta på mässan. Så ut på stan för att få i oss lite kvällsmat innan vi skulle möta upp lite folk. Här följer en snabbresumé av kvällen i bildform...


En lååång fika på Café Tintin



Senare på kvällen på Park... O måste bevisa att han kan fläta. Guess I lost that one... ;)

Låt oss bara säga såhär... Det blev sent i säng ännu en kväll. Inte svårt att sova gott efter det!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar