Recent Posts

26 feb. 2011

Klardröm

Jag tyckte trots allt det var lite mysigt när spindeln kom krypande över golvet - ja om nu spindlar kryper eller går. Då vet jag att något är fel.

Kryper föresten - har det med hastighet eller mängden ben att göra? Bebisar kryper och de brukar inte vara så snabba, de har ju dessutom bara två ben - spindlar som har betydligt fler ben, ja vad gör de egentligen? Kryper, går eller springer? Ni vet ju hur de är, när man väl vill ha tag i dem så är de snabba som blixten på att springa sin väg för att gömma sig på ett obskyrt ställe. För att aldrig åter ses igen.

Nåja det var bara en parantes, jag skulle ju berätta om spindeln. Jo, bara just vetskapen om att jag tyckte det var mysigt att se spindeln försiktigt krypa över golvet, gjorde att jag visste att det inte var på riktigt. För ni ser mysigt och spindlar går inte ihop i min värld. Tycker alltid det är lika faschinerande när jag i drömmens värld blir medveten om att jag just drömmer. Det händer alldeles för sällan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar