Recent Posts

28 feb. 2011

Tillbaks till vardagen igen

Tillbaks i småstan igen efter en mysig sportlovsvecka i Stockholm/Enköping. Veckan har som vanligt varit full av upptåg. Det har ju varit bokrea och som den boknörd jag är så har det shoppats lite böcker. Tråkigt nog tycker jag dock att bokrean i år har varit väldigt tunn. Men trots det så hittade jag ändå några guldkorn.

Lillebror och jag bytte barn ena dagen. Han tog med tonåringen för en dag i skidbacken och själv tog jag hand om lilla E som på 2 åringars vis pratar massor och fort och gärna en hel del italienska. Jodå, jag förstod nog hälften i alla fall. Nu när jag tänker på det så kanske jag borde köpt en språkkurs på italienska i stället för franska på bokrean.

Hur som hur så är det skönt att vara hemma igen. Förmiddagen i dag ägnades åt diverse ärenden som inte kunde vänta, sedan har resten av dagen fått vikas åt att färgsätta Theo. Nu kommer slutrushen - yey! Inte långt kvar nu innan boken skall vara klar. Även om det naturligtvis är kul så ska bli skönt när det är över. Börjar nog bli lite Theotrött för stunden, det blir ju som vanligt lite intensivt mot slutet.

Nu är det i alla fall dags att lägga ned för i dag och krypa upp i soffan med en kopp thé och bara ta det lugnt. Mys!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar