Recent Posts

6 apr. 2011

Kan det aldrig få vara bra?

Tillbaka i verkligheten igen. I skolan har tonåringen Dramavecka. Roligt men också så otroligt energikrävande för honom eftersom strukturen på dagen försvinner. Märktes när han i går ringde och sa ... "M är inte i köket". Jag åkte över med en matlåda innan lunch. Påminde honom återigen om att vi skulle till optikern efter skolan. Hade jag inte gjort det hade han fått spelet och antagligen vägrat att gå.

Optikern ja, efter vad som kändes som en timme kom hon fram till att hon remitterar till länssjukhuset. Det verkar som om hans ögonmuskler inte fungerar som de ska. Tonåringen själv var helt slut efteråt efter att ha koncentrerat sig så hårt. Men mest glad över att han inte fick några glasögon. Visst känns det som ett jobbigt besked men samtidigt kan jag känna att där har vi nog lösningen till hans ständiga huvudvärk. Nåväl om 5-6 veckor bör vi få komma dit för att träffa en läkare. Den dagen den sorgen.

I dag är det vårdcentralen som gäller. Handleden han bröt i höstas är fortfarande inte bra. Så vi måste tillbaka och kolla - för vilken gång i ordningen vet jag inte. Det är svårt det där med känslor, han har svårt att tolka kroppens signaler. En del verkar bli överdrivna, andra missar han helt. Så återigen måste jag kolla något som kanske inte behöver kollas. Det återstår att se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar