Recent Posts

8 apr. 2011

Vanlig vecka

Återigen en vecka som bara har flygit förbi. Skönt med fredag, för har jag tur kan jag få lite sovmorgon i morgon. Men med alltings djävlighet så lär jag nog vakna vid klockan 6 bara för att liksom.

Onsdagens tur med tonåringen till vårdcentralen och hans handled, eller förresten hans "andra" handled. (Det visade sig att det inte var samma som han bröt i höstas.) Ja, det hela slutade med en eftermiddag på röntgen. Skönt nog så var inget brutet denna gång. Och skönt nog har både torsdagen och fredagen flytit på bra för honom i skolan. I förlängningen skänker det lite lugn och ro till mig, för det betyder att jag har sluppit göra några fler utryckningar.

I dag har jag passat på att umgås lite med lilla E som är i stan med sin far. Roligt att se hennes språkutveckling mellan gångerna vi ses. Hon pratar för det mesta svenska, men när det kommer till färger och siffror ja då är det italienska som gäller. För att inte tala om när hon är trött, då blir det en salig blandning utav allt.

I kväll blir det en lugn kväll, inga planer alls mer än att mysa i soffan och koppla av efter en lång vecka. Blir nog till att se klart de sista Star Trek avsnitten. Japp, så får det bli. Sedan måste jag försöka bestämma mig huruvida jag ska gå på en av festerna jag är bjuden på i morgon eller ingen alls kanske ... eller?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar