Recent Posts

11 apr. 2011

Sommar om så bara för en dag

Den kom - sommarvärmen - med sina 20 grader och sol. Svårt att inte njuta av en sådan dag. Har hunnit med det mesta jag förutsatt mig att hinna i dag. Massor av Feng-Shui rensning. Så skönt att slänga allt som bara ligger och skräpar och tar onödig plats i skåp och som dessutom aldrig används. Vissa saker undrar jag dock över hur sjutton de kunnat hamna där de hamnat. Tråkigt att städa? Nej, inte om man har sällskap av "rätt" person via mobilen, då går allt i en flygande fläng. ;) Nåväl, när rensningen väl var klar så bestod resten av dagen av sol och ritningar - lovely!

Tonåringen kom hem i eftermiddag på sitt bästa humör, han hade varit på elevskyddsombuds utbildning. Han var så otroligt negativ när han gick i morse, allting var fel. Precis allt. Så jag trodde aldrig det skulle fungera. Men tji fick jag, så kvällsmiddagen ägnades åt att diskutera arbetsmiljö och Djurgårdarna som är i stan. Hans möte med ett gäng supportrar på stan, de sjöng hans favoritlåt och hans lycka var gjord. Det tackar vi för - för en lycklig tonåring är en lätt tonåring.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar