Recent Posts

30 sep. 2009

Fredagen 25:e

Jag kom med morgontåget till både O och systers stora glädje. ;) Ett under med tanke på hur trött jag var! Tågresan gick sjukt fort, men med en bra bok rinner tiden iväg.

O mötte upp vid stationen. Snabbt in med all packning i förvaring och sedan med varsin Chai-latte i handen gav vi oss iväg till bokmässan. Hann inte komma mer än komma in genom dörren på mässan innan jag sprang på folk jag kände. Oväntat men kul!

O hade en ganska lugn eftermiddag på mässan. Så medans han satt och körde lite teckning på livescenen passade jag på att gå runt lite. Hittade en massa kul, men tänkte att det kan jag handla sen. Big misstake! På fredagen var det nämligen fortfarande möjligt att gå runt i montrarna och titta på böcker. Något som på Lördagen visade sig vara näst intill omöjligt.

Senare på eftermiddagen var det dags för Svenska Serieakademins prisutdelning av Adamsonstatyetten. Ett pris som delats ut sedan 1965 till välförtjänta serieskapare. En svensk och en internationell.

O var säker på att allt var ett dåligt skämt in i det sista. Men så var det naturligtvis inte. Än en gång ett stort Grattis Ola! Mumiens Blod rules!



Och för er som undrar så gick det internationella priset gick till Jean Van Hamme och Philippe Francq.

Efter prisutdelningen hade O lite fullt upp med signeringar och intervjuer. Så jag hann med att avverka ytterligare en del av mässan innan jag gav mig iväg för att möta upp syster.

När sedan O äntligen var klar gav vi oss alla iväg hem till syster, för att få i oss lite mat och göra oss i ordning för kvällens släppfest/seriebattle på Café Hängmattan.

Det blev en superkul kväll med mycket skratt och galna serietecknare! I löööved your suit Y! ;)


Efter seriebattlet var vi några som drog vidare till förlagsfesten. Men vi var alla trötta, så där blev vi inte lågvariga. Tror nästan att det var det bästa med hela dagen. Att trött få krypa ner i sängen och somna på O´s arm.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar