Recent Posts

29 okt. 2010

Återvändsgränd?

Tonåringen har haft problem ett tag med biverkningar av vissa mediciner. Så jag slog en signal till barnkliniken i går för att be hans läkare ringa upp när hon hade en stund över. Tänkte inte så mycket mer på saken när det var avklarat. Hade fullt upp som det var ändå i går.

När kvällen kom var jag helt slut, så jag kröp i säng tidigt. Somnade till men väcktes av Ola som ville säga god natt. Efter en stund hör jag hur det ringer på andra linjen. Tittar på mobilen - dolt nummer. Tittar på klockan - 22:23. Tänker att någon som ringer så sent på en vardag måste vilja något viktigt.

Jodå, som ni säkert räknat ut. Det var tonåringens läkare som fått en stund över på barnkliniken. Hon ursäktar den sena timmen. Efter lite prat konstaterar hon snabbt - prata med hans andra läkare om att sätta ut medicinen. Mår han alltför dåligt, så sätt då ut den omedelbart. Att öka den andra dosen för att minska refluxen var inget alternativ.

Att det skulle dyka upp biverkningar var inte så förvånande, själv har jag aldrig i hela mitt liv sett en sådan lång bipacksedel som den här ...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar