Recent Posts

4 sep. 2009

Konstig natt...

Somnade vid 23 snåret igår. Har inte sovit bra alls. Vaknade mitt i natten utav att sonens mobil ringde. Han har en helt vidrig signal med en jobbig röst som skriker "men svara då". Men det verkade han inte göra. Signalen eskalerar. Förstår inte hur han bara kunde fortsätta sova, medans jag flera rum bort vaknar. Tillslut tystnade telefonen och jag lyckades tillslut somna om. Sov oroligt med underliga drömmar resten av natten.

På morgonen går jag in för att väcka honom. Tar upp hans telefon som ligger på bordet bredvid hans säng, bara för att se vem som ringde honom mitt i natten. Och det var...

Ingen! Det har inte ringt någon! Ingen på samtalslistan och inget missat samtal. Så antingen har jag drömt alltihop. Men det vet jag att jag inte gjort...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar