Recent Posts

1 sep. 2009

Tillbaks till skolmaten

Så nu har lugnet lagt sig här. Alldeles tyst. Ja bortsett från valpen som har somnat och ligger snarkandes under min stol. Alla morgonens samtal avklarade. Dags att färglägga klart det sista.

Pratade med ett storkök tidigare på morgonen. De ville att jag skulle komma dit för att prata med personalen där om födoämnesallergi/intolerans. I vanliga fall brukar jag bara tala med den huvudansvariga. Men nu tyckte han att de var många som arbetade med specialkosten, så det var bättre att jag träffade alla samtidigt.

Ska bli spännande att få se lite hur de jobbar när de slussar ut specialkosten till skolorna.
Det blir ju trots allt fel ibland. Men jag försöker att ha i åtanke att de är ju trots allt bara människor de med. Fast med ett enormt ansvar på sina axlar. För när det väl blir fel, så kan det bli riktigt fel. Och då kan det sluta riktigt illa. Glad jag inte har det ansvaret på mina axlar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar