Recent Posts

18 jan. 2011

Alfonskväll

Vi hade en Alfonskväll här hemma i kväll. Tonåringen kunde inte somna.
Efter att ha vridit och vänt på sig i en halvtimma så börjar det. - Jag har ont i halsen - Det är jobbigt att andas - Jag har ont i ryggen - Jag måste ha ett plåster ... listan kan göras lång.
Kände mig matt redan innan Alfons drog i gång. I vanliga fall brukar jag alltid kunna lista ut "vad" det är som stör honom. Oftast är det något i morgondagen som oroar, och det brukar funka så bra att bara prata om det eller förklara vad det nu kan vara som förklaras behöver. Men inte i kväll, i kväll knäckte jag inte koden. Kanske var jag för trött - eller så fanns det ingen kod att knäcka. Men en sak är i alla fall säker. Jag vet någon som kommer vara väldigt trött i morgon.
"Var och en har sitt sätt att se på livet,
att handskas med svårigheter och erövringar.
Att undervisa är att visa att det är möjligt,
att lära sig är
att göra det möjligt för sig själv."
~Paulo Coelho

0 kommentarer:

Skicka en kommentar