Recent Posts

19 jan. 2011

Minnet är bra men kort

En lugn morgon med en tonåring på bra humör - skönt. Morgonens start betyder så oerhört mycket, och det behövs så lite för att resten av dagen ska bli tokig. Men det märktes att han var trött efter att ha somnat så sent igår.

Något som är mer en regel än undantag är de dagliga samtalen han ringer från skolan. I morse ville han att jag skulle komma över med ett häfte han behövde. Förklarade kort att han inte behöver något häfte, utan kan skriva på ett papper i stället. Men det gick inte fram, det var som att prata med en vägg. Så jag förklarade kort att jag inte hade tid att åka till skolan och han verkade nöja sig med det svaret.

Tittade senare på hans rum. Där fanns inget häfte, så jag gissar på att det ligger i hans väska.

Nu är det straxt dags för mig att ta mig ut på stan - lite ärenden att fixa. När jag sedan kommer hem igen så är det dags att ta tag i Theo björnen och hans vänner.
Ha en underbar dag alla!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar