Recent Posts

11 jan. 2011

Mycket tv-serier blire

Det blev en lugn morgon i dag- skönt! Vi passade på att kika klart på "The Triangel" medans vi åt frukost. En mini-serie som visade sig vara betydligt bättre än jag förväntat mig. Dessutom så tycker jag det var det skönt som omväxling, att se en serie som för en gångs skull är klar efter några avsnitt i stället för efter 200.

När jag ändå är igång och pratar om tv-serier.
Nu under julen har vi äntligen sett första säsongen av Carnivàle. En serie jag varit nyfiken på i över ett år och det visade sig att den var riktigt riktigt bra. Något av det bästa jag sett i tv-serieväg på väldigt länge när jag tänker efter - galet bra skådespelarinsatser. Vill se mer! Så den rekommenderar jag varmt. Dock bör jag nog tillägga att Daniel Knauf aldrig fick slutföra serien som planerat - HBO valde tyvärr att lägga ned, så det blev endast två säsonger. Otroligt med tanke på att det är sällan man ser en serie utav den här kalibern, men HBO hade väl sina randiga skäl. Nej, nog om tv-serier nu.

Det blev inte en dag med bara tv-serier om ni trodde det. Vi hann även med en fika på Café Tant Gredelin också. Mysigare ställe får man leta efter ...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar