Recent Posts

4 maj 2010

Lördagsutflykt till naturen

I Lördags tog vi en tur upp till norra Öland och Byrums raukar. Jag upphör aldrig att fascineras av Ölands skiftande natur. Så otroligt vackert! Rakt utanför ligger Blå Jungfrun höljt i sitt blåa dis. Har inte varit där sedan jag var liten, och lär aldrig åka dit igen heller. Det krävs ju trots allt en båt, och jag och båtar går inte ihop.



Det blåste rätt ordentligt vid raukarna. Så när vi ändå var så långt norr ut på ön så svängde vi även förbi Trollskogens naturreservat. En väldigt speciell skog. Var lite orolig att tonåringen skulle bli uttråkad, men han hade hur kul som helst. Höjdpunkterna för honom var nog havsörnen, rådjuret och inte minst myrlejonen.
Vi var rätt trötta när vi väl kom hem efter en heldag utomhus. Så efter en god middag så slängde vi oss alla i soffan och kollade på en film. Ett under att jag lyckades hålla mig vaken filmen igenom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar