Recent Posts

6 maj 2010

Uppvaknanden

Jisses vilken start på morgonen, inte en lugn minut. Inte riktigt så jag föredrar att starta min morgon. Jag tillhör de människor som behöver vakna lite långsamt till liv. Så har jag ett möte vid säg 8, så måste jag då kliva upp vid 6.
Jag har det där behovet att bara få flumma runt en stund innan frukost.
Det är utan tvekan den bästa stunden på morgonen, när allt är tyst i hela huset, när alla andra fortfarande sover. När jag får ha morgontidningen för mig själv. Tycker om att slippa behöva kasta i mig frukosten, bara för några extra minuters sömn. Vill kunna duscha länge, utan minsta stress. You get the picture.
Men nej, idag var inte någon sådan dag. Ska se om jag inte lyckas klämma in en stunds meditation, jag skulle verkligen behöva varva ned i några minuter.


Åhh, just det ja. Innan jag lämnar er, så vill jag ge er ett dagens citat. Som för dagen synes mycket passande. Enjoy!

"We make a living by what we get, we make a life of what we give."

~ Sir Winston Churchill




0 kommentarer:

Skicka en kommentar